jueves, 28 de enero de 2010

¿ SÓN ÚTILS LES WEBS 2.0 ?

Les Webs 2.0. són una modernització de les Webs 1.0 i la seva innovació principal es que permet la participació dels usuaris i la interacció entre ells. Hi han molts exemples d'aquest tipus de web:
Facebook, Last.FM, MySpace, SecondLife.....
Totes permeten la intercomunicació entre els usuaris per tal de fer millores i algunes com les xarxes socials estan fetes especialment per comunicar-te amb altres persones i augmentar la teva vida social, altres com SecondLife et permeten viure una altre vida paral·lela i altres com la Wikipedia serveixen per ampliar els teus coneixemets.
Fins aquí tot són avantatges; fas noves amistats, hi ha entreteniment, participació, ensenyament... però tot té una cara magra que has de valorar.
Agafem diversos exemples, la interacció a Wikipedia provoca errors en la informació mostrada a la pàgina ja que hi ha gent que la canvia aposta per crear equivocacions, algunes persones suplanten la identitat d'altres a les xarxes socials i agafen sense permís les fotos dels demés, jocs com SeconLife poden arruinar a una persona, pàgines con Facebook o Twenty són mitjans utilitzats per l'assatjament escolar o sexual.....
En definitiva, jo em faig una pregunta, ¿val la pena patir qualsevol d'aquests mals només per saber les opinions dels altres o per tenir més amics?
Us deixo a vosaltres la llibertat de respondre.

16 comentarios:

Roser dijo...

Jo crec que sí són útils, no tothom ha de patir assatjament. Les webs 2.0 són una altra forma de relacionar-se i conèixer gent.

Klamp dijo...

Personalment el flick em sembla una bona eina per a compartir fotografies i a més a més conèixer a altres fotògrafs que comaprteixen afició.

El Photobucket, en canvi, no m'agrada tant per a l'administració de fotografies, pero m'agrada molt per a la presenatció d'imtages.

PD: S'escriu tuenti no twenty.

nom a mostrar dijo...

Crec que si que son utils per poder coneixer a gent, i fer nous amics. Pero sempre en la seva justa mida.
Sempre em de saber en les pagines que entrem, i quin es el seu contigut ja que es veritat que a causa de pagines com Facebook, Tuenti s'han donat casos d'assetjament.

Patri

Lucia dijo...

penso que algunes pàgines són de molta utilitat com per exemple la de flickr que ha dit la claudia. També penso que tens raó respecte als abusos i als mal usos d'aquestes webs però també s'ha de dir que aquestes webs et permeten rectificar si alguna cosa no t'agrada: per exemple wikipedia et permet corregir l'informació, si algú et suplanta la personalitat pots eliminar el teu compte i crear un altre o canviar la contrasenya, i no patiras assatjament sexual si tu no vols. et desconectes i prou, és com fugir de la situació ja que internet é un món virtual.

adri dijo...

M'agrada l'article i pensó bastant igual.
Hi han moltes págines molt útils per treballs, exercisis, coses personals, archivar etc..
Sobre la seguretat d'aquestes WEBS la malloria són prou segures peró en cas de no estar segur pots canviar contraseña eliminar usuari o el que tu creguis convenient.
Salutacions Adrià Cortés

eL_capi de CAMBU dijo...

jo crec que el que te aquestes web sap les consequencies i es conscient del que fa

Sonia Navas dijo...

jo crec que aquestes web acostumen a ser útils, com diu la roser per poder trobar a amics que fa temps que no veus ... però la gent ha de ser concient de que també tenen un cert perill.

raul-na dijo...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
z1 dijo...

El capi de cambu te raò cada persona sap el que fa amb aquestes web despres es veuen fotos per el Facebook que en teoria tenien que ser privades i resolta que tothom te una copia al seu ordinador aixo es gravissim.

raul-na dijo...

mira z1 te tota la rao, "ooo facebook com m'agrada" tal tal i tal, i després ets la primera persona que rula per internet, em de tenir compte, demigrantisim

Oscar dijo...

Si no t'agraden no les facis servir, ningú t'obliga. eL-capi de CAMBU té raó.

raul-na dijo...

oscar, jo a tu et dic el que has de fer?? a que no, pos yasta!!

PD: last.fm = timo

Javier dijo...

oee oee oeee
sin peleas

Javier dijo...

ami ma semblat un article molt documentat
TENS molta rao julia rubio
estic d'arcord amb el campi de cambu el raul nasq i z1

raul-na dijo...

s'escriu NASK per començar

raul-na dijo...

no em borris el coment
jo no te faltat el respecte
nomes t'he dit que no em diguis els meus defectes si primer no veus els teus, si et molesta, jo no tinc culpa, pero jo no e faltat el respecte

Publicar un comentario