martes, 25 de mayo de 2010

Experiment viquipèdia


L’altre dia em vaig convertir en enciclopedista de la Viquipèdia, el professor d’informàtica va proposar a classe l’activitat de crear o modificar una entrada de la famosa enciclopèdia i jo després de pensar-m’ho molt vaig escollir crear una pàgina per a Xinran Xue, una escriptora i periodista xinesa molt important i una de les meves preferides.
Al començament vaig buscar-la a la Wikipèdia per saber si estava i al comprovar-ho em vaig posar mans a l’obra. Abans de començar vaig buscar diversos articles més a l’enciclopèdia per veure com estaven estructurats. Vaig buscar les vides de Aidan Quin, Billy Zane, Anthony Hopkins i els llibres “Leyendas de pasión” i “El código DaVinci.
Al principi em va costar una mica enregistrar-me i vaig haver de començar a escriure la seva biografia a un document word però després a casa ja ho vaig poder fer i al dia següent ja vaig terminar d’escriure l’entrada a la Viquipèdia.
Enregistrar-se és molt fàcil si el teu ordinador no té un màxim de cops que ho puguis intentar, això és així, a causa que es possible que t’equivoquis a la teva contrasenya o que el teu nom d’usuari no estigui disponible (aquestes dues coses i el teu e-mail és l’únic que et demanen) i aleshores si compleixes el màxim de vegades hauràs d’esperar fins al dia següent per poder-lo fer.
Escriure la teva informació a l’enciclopèdia és molt similar a fer-ho a un document Word i hi ha un grup d’eines que són les típiques de cada programa i altres que et permeten fer títols i enllaços amb altres entrades de la Viquipèdia.
Si vols posar alguna imatge o fotografia ho has de fer des de Wikimedia Commons, un programa afiliat al projecte Wikipèdia que les carrega a la teva entrada des de la teva carpeta.
Un cop fet el teu article ho pot veure tothom que busqui el seu nom i per aquest motiu crec que el més important que necessites per escriure’l és ser professional i tenir ganes de fer alguna cosa pels demés.
A mi m’ha agradat molt l’experiència d’escriure a la wiki i ho recomano molt, ja que sents que estàs fent alguna cosa per la societat i que tens certa importància. A mi m’ha fet il·lusió que tothom pugui veure una cosa que jo he escrit.
En conclusió, animo a que tothom que vulgui faci una entrada a la wiki sempre que ho faci d’una manera responsable i seriosa, ja que és una molt bona experiència i així aprofitem al menys la possibilitat que tenim d’escriure a Internet d’una manera gratuïta.

0 comentarios:

Publicar un comentario